Hoe jij beter slaapt rondom de overgang

Hoe jij beter slaapt rondom de overgang

Overgang, slaap, stress en burn-out

  • Lichaamsfuncties Lichaamsfuncties
  • Mentaal welbevinden Mentaal welbevinden
  • Kwaliteit van leven Kwaliteit van leven
  • Meedoen Meedoen
  • Dagelijks functioneren Dagelijks functioneren

Inhoud

Ongeveer acht van de tien vrouwen hebben op enig moment last van overgangsklachten. 20 % van hun heeft zulke ernstige klachten dat hun leven erdoor ontwricht raakt. Ze kunnen niet meer goed functioneren en kunnen hun werk niet meer goed doen.
Voor veel vrouwen is de overgangsperiode - die tussen de 3 en 10 jaar kan duren - een periode waarin je minder goed (of niet of nauwelijks) slaapt. Dit ligt aan diverse oorzaken.

Om dat te kunnen begrijpen, leg ik eerst uit wat er in je lichaam gebeurt als je in de overgang komt en wat de rol van hormonen is op je slaap. Ik vertel hoe slaap werkt en normale slaap eruit ziet.
Vervolgens leer je waarom vrouwen vaak zo slecht slapen tijdens de overgang. We staan stil bij je darmen, want gezonde darmen helpen jou naar een betere nachtrust. Vervolgens krijg je tips en handvatten die je in kunt zetten ook al heb je een druktes thuis of op het werk.

Doelen

Je krijgt inzicht en kennis over de werking van je lichaam. Dit brengt herkenning en rust.
Je leert hoe je met een integrale aanpak, tips en trucs hoe je zelf de slaapproblemen kunt beperken.
Doe ook mee

Details & inschrijven

  • Datum & tijd nog niet bekend
  • 1,5 uur
  • Maximaal 12 deelnemers
  • Sandra van Dorsselaer-Broekaart
  • Locatie nog niet bekend
  • Ruimte nog niet bekend
Samen met

Sandra van Dorsselaer-Broekaart

“55% van de vrouwen in de overgang ervaart overgangsklachten die hun werk beïnvloeden” (gebleken uit TNO onderzoek in 2023). Meer dan 100 overgangsklachten zijn gedefinieerd. Wist jij dat jouw vrouwelijke medewerkers gemiddeld vaker slechter slapen...

Bekijken

Wij werken op basis van de pijlers van Positieve Gezondheid: